Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Gry i zabawki
(5)
Książki
(3)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Nieporęt
(7)
Autor
Bielski Mateusz
(3)
Bentkowski Tomasz
(2)
Ferdyn Jerzy
(2)
Kopacz Mateusz
(2)
Kulik Robert (1968- )
(2)
Lenart Mateusz
(2)
Mutwil Maciej
(2)
Piechaczek Łukasz
(2)
Szyma Rafał (1981- )
(2)
Słaby Piotr (grafika)
(2)
Trzewiczek Ignacy (1976- )
(2)
Bandurski Albin (1905-1994)
(1)
Ferrin Jyle
(1)
Janik Maciej
(1)
Jędruszek Tomasz (1977- )
(1)
Kuik Hanna
(1)
Nevskiy Oleksandr
(1)
Poczęty-Merder Jakub
(1)
Sczaniecka-Mroczkowska Janina
(1)
Sidorczenko Oleg
(1)
Simiński Maciej
(1)
Spyra Weronika
(1)
Szyma Rafał
(1)
Thorwald Jürgen (1915-2006)
(1)
Trzewiczek Ignacy
(1)
Wehrle Cole
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Gry planszowe
(2)
Wojsko
(2)
Diuna (świat fikcyjny)
(1)
Ewakuacja
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Interwencja zbrojna w Afganistanie (2001)
(1)
Ludność cywilna
(1)
Operacja berlińska (1945)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Siły specjalnego przeznaczenia
(1)
Siły stabilizacyjne w Iraku
(1)
Uchodźcy
(1)
Żołnierze
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Prusy Wschodnie
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Gry dla dzieci
(2)
Powieść
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry strategiczne
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wielka ucieczka / Jürgen Thorwald ; przełożyli Albin Bandurski i Janina Sczaniecka. - Wydanie II. - Warszawa : Port, 2025. - 518, [1] strona ; 22 cm.
Koniec wojny oznaczał dla Niemców grabieże, mordy, gwałty. Setki tysięcy ludzi zostało zmuszonych do dramatycznej ucieczki na zachód, w nadziei na ocalenie przed nieuchronnie zbliżającymi się hordami radzieckich żołnierzy.Jürgen Thorwald, z niezwykłą precyzją i empatią, opisuje dramatyczne losy ludzi, którzy w desperackiej walce o życie zmagali się z głodem i mrozem. Ukazuje poruszające sceny z zatłoczonych portów, gdzie tysiące ludzi panicznie poszukiwało transportu do Niemiec drogą morską lub próbowało przedostać się na zachód wozami z dobytkiem, który im pozostał. Kreśli obraz tragicznego losu statku "Wilhelm Gustloff" zatopionego na Bałtyku z tysiącami uciekinierów na pokładzie.Wielka ucieczka to książka, która nie tylko dokumentuje jedną z mniej znanych kart historii II wojny światowej, ale także stawia pytania o ludzką naturę w obliczu katastrofy. To wstrząsające świadectwo ludzkiej tragedii stanowiące swego rodzaju przestrogę przed tym, do czego może doprowadzić wojna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Nieporęt
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gołębie bez nóg : opowieść o niepokoju / Robert Kulik. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Port Arthur, 2022. - 502, [9] stron ; 24 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Ta powieść nie ma jednego bohatera, przynajmniej tak mogłoby się wydawać. Jest nietuzinkowa i niejednorodna, bo opowiadana oczyma wielu postaci, których losy w przedziwny sposób splatają się ze sobą lub trwają w zawieszeniu - niedokończone, pełne niepokoju, jak gdyby umyślnie niedopowiedziane. Wplecione w miejsca i historie zupełnie nieobojętne mimo ich zatrważającej powszedniości, prostoty, bliskości.W Królestwie Marzeń zatrzymał się czas. Nastały bezpardonowe rządy Królowej Wróżki, która mimo chwilowej niedyspozycji usiłuje stanąć na wysokości zadania i zapewnić swoim poddanym względnie przyzwoite życie. Jej arcytrudna i początkowo niejasna misja zawiera się w pozornie prostym pytaniu: jak opowiedzieć czas?Bez dwóch zdań potrafi na nie odpowiedzieć autor, który z niesamowitą zręcznością łączy motywy i wydarzenia, osoby i postaci, a wreszcie czasy i światy tej opowiedzianej w trzech częściach wyprawy.Losy bezimiennego fotografa, Any i Teodora Boino prowadzących niepozorny sklep z osobliwościami, heroicznego marynarza Jacka będącego powodem zamieszania na froncie, emerytowanego inspektora Valéry’ego Carré, który na pokładzie pirackiego okrętu dobija do bezpiecznej przystani, by rozwikłać zagadkę serii zaginięć sprzed lat, i zdegradowanego szeregowca Aeda Fitzpatricka, z ponurą miną czekającego na swój wyrok.Wreszcie wybudowane na gruzach historii archiwum skrywające prawdę o życiu Elizy, Wiktora i Edwarda oraz setek, tysięcy, milionów i miliardów innych ludzi, jak gdyby na własne życzenie wchłoniętych przez alternatywną, choć w żadnej mierze nieprzerysowaną, rzeczywistość, w której czas płynie niepostrzeżenie, odmierzany niespokojnymi uderzeniami serca, pod czujnym i bezwzględnym okiem władzy.Trzy różne światy i trzy różne perspektywy czasowe tworzą świat, w którym kolejni bohaterowie - czy to z przymrużeniem oka, czy też z bezwzględną szczerością - odsłaniają przed czytelnikiem swoje opowieści o niepokoju. To, co je łączy, to niewymuszony i wyszukany zarazem styl autora, konsekwentnie poprowadzona i pionierska wręcz narracja oraz swoista pasja zarówno kronikarza, jak i kolekcjonera ujawniająca drobiazgową znajomość historii współczesnej, które nadają powieści niepowtarzalny urok i - to, co w praktyce wydaje się najważniejsze - nie pozwalają się nudzić. Utrata czujności może bowiem oznaczać dodatkową podróż w czasie i nieprzespaną noc.Ta książka nie potrzebuje recenzji - ani dobrych, ani złych (bo to w końcu też solidna reklama). Obroni się sama swoją zawartością - zawieszoną między fantazją i codziennością, między wzniosłością i niewybrednym żartem, między trwaniem i pustą wegetacją, między budzeniem się świadomości i jej usypianiem. Aż po zapadający w pamięć finał powieści - okrutny i przerażający, a może, należałoby rzec, przerażająco prawdziwy i namacalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Nieporęt
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Odludek : Solitary soldier / Robert Kulik. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Port Arthur, 2020. - 1125, [3] strony : ilustracje ; 25 cm.
www.wydawnictwoportarthur.plODLUDEK. SOLITARY SOLDIER - powieść o chłopcu, który usiłował zostać żołnierzem, i człowieku, który przechodzi swoją drogę. Od zachwytu ideą przez obłęd odkrytego absurdu do gorzkiego smaku rozczarowania. Finał jednak nie jest oczywisty.Czy stąpając po śladach bohatera, błądząc z nim jego ścieżkami, Czytelnik dotrze do tego samego co on celu? Dojdzie do tych samych wniosków?Do nabycia: www.wydawnictwoportarthur.plW powieści splatają się wątki wojenne z czasu interwencji w Iraku i Afganistanie z silnie zarysowanym motywem realiów sił specjalnych, a także obyczajowe i etnograficzne, w których sportretowano Polskę schyłku XX i początku XXI wieku. Tę prowincjonalną - z czułością drobiazgowego pejzażysty, i tę wielkoformatową - z zadumą nad jej kondycją.Przez główny nurt wydarzeń przeziera delikatnie tło historyczne. Pozbawione mocnych kotwic w warstwie faktograficznej nie przytłacza gąszczem szczegółów, lecz tworzy subtelny kontekst, dzięki któremu strumień akcji nabiera wyrazistości, naprowadza na nowe tropy i znaczenia.Nowatorska narracja tworzy siatkę intrygujących połączeń między elementami, które pozornie do siebie nie pasują. Czujność i przenikliwość to ratunek dla zagubionych. Układanka zdarzeń tworzy enigmatyczny wzór, który z biegiem czasu staje się coraz bardziej czytelny, by wreszcie pozwolić odkryć ukryty w nim kod.Losy bohatera stanowią oś, on sam zaś przygląda się sobie, dostrzegając coraz to nowe pęknięcia w swojej wewnętrznej konstrukcji. Pracowicie dążąc do ponownego złączenia oderwanych fragmentów, używa duchowego i mentalnego spoiwa, które sprawia, że niczym w japońskiej sztuce kintsugi - naprawy potłuczonych ceramicznych naczyń - rysy miast szpecić, stają się wartością. Za sprawą szlachetnych dodatków skaza zmienia się w walor. Czy zawsze?Powieść pulsuje dwoistością, niejednorodną naturą wszystkiego, co czasem z lenistwa lub z upodobania do prostych rozwiązań próbuje się sprowadzić do jednego wymiaru. Tymczasem wszystko ma drugie dno i swoją przeciwwagę.Do nabycia:www.wydawnictwoportarthur.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Nieporęt
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Diuna : sekrety rodu / projekt gry: Ignacy Trzewiczek, Weronika Spyra, Jakub Poczęty ; ilustracje: Mateusz Bielski, M81 Studio, Maciej Janik, Tomasz "Morano" Jędruszek, Hanna Kuik, Maciej Simiński. - Knurów : Portal Games, copyright 2021. - 1 gra (1 plansza gry, 1 talia Spotkań (4 karty Okładek i 68 kart Spotkań), talia Ilustracji (1 karta Okładki i 23 ilustracje), Wprowadzenie Prologu (oznaczenie jako P), Wprowadzenia Rozdziałów (oznaczone jako I, II, III), 1 Znacznik Konsekwencji, 1 Znacznik Czasu, 5 Żetonów Konsekwencji, 27 Żetonów Zasobów (6 Broni, 6 Przyprawy, 6 Wody, 6 Postępu, 3 Jokery), 1 arkusz naklejek Umiejętności, 4 plansze Postaci/Sojuszników, 1 Mapa Diuny, 1 Mapa Tel Gezer) : drewno, karton, tektura, kolor ; w pudełku 8x30x30 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 28 cm).
Arrakis, planeta piasku i przyprawy na dalekim końcu Imperium, jest pełna intryg i wojen. Na Diunie zostaniecie wrzuceni w sam środek konfliktu między dwoma Wysokimi Rodami związanymi z tą niesławną planetą. Złowrogi ród Harkonnenów spiskuje dla władzy i zysku, podczas gdy sojusznicy rodu Atrydów, wraz z od dawna uciskanymi przez Harkonnenów tubylcami, przygotowują rebelię.Diuna: Sekrety Rodu to kooperacyjna gra narracyjna, w której dołączycie do rebelii przeciwko Harkonnenom.Przeżyjecie inspirowaną hitem kinowym przygodę, wypełniając misje, w których dysponować będziecie ograniczonym czasem i zasobami. Będziecie musieli podejmować trudne, wymagające poświęceń decyzje, a spotkania, których doświadczycie, wpłyną na bieg historii.Czy jesteście gotowi odkryć tajemnice Arrakis?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Nieporęt
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G. (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Nieporęt
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G. (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Robinson Crusoe [Gra] : przygoda na przeklętej wyspie / Ignacy Trzewiczek ; instrukcja: Łukasz Piechaczek ; ilustracja na pudełku: Mateusz Lenart ; ilustracje i ikony Piotr Słaby, Mateusz Bielski, Michał Zieliński, Maciej Mutwil, Rafał Szyma, Tomasz Bentkowski, Mateusz Kopacz, Jerzy Ferdyn ; projekt kart, scenariuszy i kart postaci: Maciej Mutwil. - Gliwice : Portal Games, © 2017. - 1 gra (1 plansza, 55 kart w tym: karty pomysłów, przedmiotów startowych, bestii, oraz karta porządkowania obozu ; 220 kart w tym: karty wydarzeń, wraku, przygód, tajemnic, Piętaszka oraz psa ; 30 naklejek, 12 unikatowych kości, 11 kafelków wyspy, 134 żetony, 81 drewnianych znaczników, 20 pionków, 4 dwustronne karty scenariuszy, 4 dwustronne karty postaci, 1 znacznik pierwszego gracza) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 8x30x30 cm + instrukcja (34, [6] stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island to nowa wielka gra Portalu. Tym razem porywamy was na bezludną wyspę i rzucamy w wir niezwykłych przygód, które przytrafią się grupie rozbitków. Będziecie budować szałas, palisadę, bronie, będziecie tworzyć przedmioty, będziecie starać się robić co w waszej mocy, by. by przetrwać. Będziecie szukać pożywienia, walczyć z bestiami, chronić się przed złą pogodą. Wciel się w rolę jednego z czterech członków załogi statku (kucharza, stolarza, odkrywcy lub żołnierza) i staw oko przygodzie. Użyj zdolności, by pomóc kompanom, przedyskutuj plan działania i wciel go w życie.Szukajcie skarbów. Odkrywajcie tajemnice wyspy. Realizujcie cele jednego z sześciu pasjonujących scenariuszy. Zacznijcie od budowy i podpalenia stosu drewna, by wezwać pomoc, a następnie przejdźcie do kolejnych przygód. Zostańcie egzorcystami na przeklętej wyspie. Zostańcie łowcami skarbów na wyspie wulkanów. Wcielcie się w rolę ratowników i uratujcie piękną damę, która utknęła na samotnej skale daleko od brzegu.Daj się porwać przygodzie! Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island to wspaniała gra kooperacyjna, która ożywia młodzieńcze marzenia, rozpala wspomnienia z lektury powieści Juliusza Verne’a czy Daniela Defoe. Proste reguły wspaniale komponują się z pasjonującym tematem i porywają was ku wspaniałej przygodzie. Przygotuj się na kolejne wspaniałe pudło ze stajni Portalu.
Gra planszowa
W koszyku
Robinson Crusoe [Gra] : przygoda na przeklętej wyspie / Ignacy Trzewiczek ; instrukcja: Łukasz Piechaczek ; ilustracja na pudełku: Mateusz Lenart ; ilustracje i ikony Piotr Słaby, Mateusz Bielski, Michał Zieliński, Maciej Mutwil, Rafał Szyma, Tomasz Bentkowski, Mateusz Kopacz, Jerzy Ferdyn ; projekt kart, scenariuszy i kart postaci: Maciej Mutwil. - Gliwice : Portal Games, © 2017. - 1 gra (1 plansza, 55 kart w tym: karty pomysłów, przedmiotów startowych, bestii, oraz karta porządkowania obozu ; 220 kart w tym: karty wydarzeń, wraku, przygód, tajemnic, Piętaszka oraz psa ; 30 naklejek, 12 unikatowych kości, 11 kafelków wyspy, 134 żetony, 81 drewnianych znaczników, 20 pionków, 4 dwustronne karty scenariuszy, 4 dwustronne karty postaci, 1 znacznik pierwszego gracza) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 8x30x30 cm + instrukcja (34, [6] stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie to wielka gra Portalu. Tym razem porywamy was na bezludną wyspę i rzucamy w wir niezwyklych przygód, które przytrafią się grupie rozbitków! Będziecie budować szalas, palisadę, bronie, będziecie tworzyć przedmioty, będziecie starać się robić co w waszej mocy, by. by przetrwać. Będziecie szukać pożywienia, walczyć z bestiami, chronić się przed złą pogodą.Wciel się w rolę jednego z czterech członków załogi statku (kucharza, stolarza, odkrywcy lub żołnierza) i staw oko przygodzie. Użyj zdolności, by pomóc kompanom, przedyskutuj plan działania i wciel go w życie!Szukajcie skarbów. Odkrywajcie tajemnice wyspy. Realizujcie cele jednego z sześciu pasjonujących scenariuszy. Zacznijcie od budowy i podpalenia stosu drewna, by wezwać pomoc, a następnie przejdźcie do kolejnych przygód. Zostańcie egzorcystami na przeklętej wyspie. Zostańcie łowcami skarbów na wyspie wulkanów. Wcielcie się w rolę ratowników i uratujcie piękną damę, która utknęła na samotnej skale daleko od brzegu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Nieporęt
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G. (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Nieporęt
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej